გაკვეთილის გეგმა

 გაკვეთილის პორტფოლიო

გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:   ლუიზა მახარაძე
პ/ნ 61006022890
საგანი: რუსული
სწავლების საფეხური/კლასი:  საბაზო/IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 6
გაკვეთილის თემა: История шахмат.
გაკვეთილის მიზანი:  მოსწავლე შეძლებს:
·         ტექსტის თავიდან ბოლომდე დამოუკიდებლად წაკითხვას. 
·         უპასუხოს  ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს.
·         შეავსოს თვითშეფასების მარტივი სქემები.
·         დაიცვას დროის ლიმიტი ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.


აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსი
დრო
თითოეული აქტივობის შემდეგ მისაღწევი შედეგი
1

მასწავლებელი კლასს აცნობს გაკვეთილის  მიზანსა და აქტივობებს, შეფასების საგანსა და შეფასების რუბრიკებს. ამ უკანასკნელს აკრავს თვალსაჩინო ადგილას. (იხ.დანართი 1, 2)
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
შეფასების რუბრიკა, ფლიფჩარტზე  დაწერილი გაკვეთილის მიზანი
3 წთ
მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი, შეფასების კრიტერიუმები, ქცევის წესები
2
მასწავლებელი პროვოცირებას ახდენს ვიდეო ფილმის ჩვენებით.Легенда о шахмат
ვიზუალიზაცია
მთელი კლასი
პროექტორი, კომპიუტერი
5წთ.
მოსწავლეებს ვიდეო ფილმის ჩვენების შემდეგ ეცოდენებათ ჭადრაკის წარმოშობის ისტორია.
3
მასწავლებელი ფრონტალური გამოკითხვით. სვამს კითხვებს;ბავშვებმა უნდა გამოიცნონ რა იქნება გაკვეთილის თემა და ჩამოაყალიბონ  მოლოდინები.1. Как называется тема нашего урока ? 2.Что вы узнали об истории шахмат? 3. Где изобрели шахматы ?4 .Какие цвета доминируют в этой игре?
ფრონტალლური გამოკითხვა
მთელი კლასი

3წთ.
კითხვა-პასუხის მეთოდით ჩამოაყალიბებენ მოლოდინებს და გამოიცნობენ გაკვეთილის თემას.
4
მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად მუშაობს ლექსიკურ ერთეულებზე კოგნიტური სქემით“სიტყვების გამომძიებელი“. (იხ.დანართი 3)
დემონსტრირება- ლექსიკურ მარაგზე მუშაობა
მთელი კლასი
  კოგნიტური სქემა
3 წთ.
მოსწავლეები გაიღრმავებენ ლექსიკურ მარაგს.
5
მასწავლებელი მოსწვლეებს ავალებს ტექსტის წაკითხვას:“Легенда о шахмат“ჩუმი კითხვით.მოსწავლეებმა უნდა მონიშნონ უცხო სიტყვები .
კითხვა დამოუკიდებლად და ტექსტის გააზრება
მთელი კლასი
სახელმძვანელო
3წთ
მოსწავლეები შეძლებენ  დამოუკიდებლად ტექსტის წაკითხვას და გაგება-გააზრებას
6
მასწავლებელი  იწყებს კითხვას და აგრძელებენ მოსწავლეები მასწავლებლის მითითების მიხედვით თან თარგმნიან ტექსტს  და ავსებენ სიტყვების გამომძიებლის მეორე სვეტს.
  კითხვა ინტონაციით
მთელი კლასი
სახელმძვანელო
4 წთ
მოსწავლეები კიდევ ერთხელ გაიხსენებენ კითხვის ერთერთ მეთოდს, შეძლებენ ნაცნობი წინადადებებისგამართულად წაიკითხვას და თარგმნას.
7
 მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად ავსებს კოგნიტურ სქემას ტექსტის გამოყენებით.
 (იხ. დანართი 4)
დემონსტრირება- კოგნიტური სქემა
მთელი კლასი

დაფა.ცარცი.
3წთ
მოსწავლეები შეძლებენ სასწავლო ტექსტზე დაყრდნობით ნასწავლი მასალის პრაქტიკაში გამოყენებას. 
8
მასწავლებელი  ურიგებს მოსწავლეებს კოგნიტურ სქემას ბარათებზე.მოსწავლეები ავსებენ ინდივიდუუალურად
(იხ.დანართი 5)
კოგნიტური სქემა
ინდივიდუალურად.
ბარათები,კალამი.
5 წთ
მოსწავლეები გაიხსენებენ არსებითი სახელის ბრუნვას; Пр.п. В.п. Р.п. მისი წინსართავებით და იმუშავებენ სქემაზე.
9
მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს ცნობილი ქართველი მოჭადრაკეების სურათებსა და  მოკლე ინფორმაციებს, მოსწავლეებმა უნდა დაუკავშირონ სურათი და ინფორმაცია ერთმანეთს და შექმნან ალბომი[u1] .პარარელურად მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს გამოჩენილი
მოჭადრაკეების სლაიდ-შოუს.
(იხ.დანართი 6)
„ჩემი ალბომი“
ჯგუფური მუშაობა
ფოტოები,ფურცლები, წეპო,ფლომასტერები.
10 წთ
მოსწავლეები შეძლებენ გამოჩენილი ქართველი მოჭადრაკეების ფოტოების შესაბამებას მათ ბიოგრაფიებთან და ერთ წიგნად შეკვრას.
10
მასწავლებელი ურიგებს მოსწავლეებს შეფასების რუბრიკას.ისინი წერენ, რა იგრძნეს ტექსტის წაკითხვის დროს, მოკლეთ უნდა ჩაწერონ რის შესახებ წაიკითხეს და დახატონ სურათი.
(იხ.დანართი 7)
თვითშფასება
ინდივიდუალური
შეფასების რუბრიკა
3წთ
მოსწავლეები შეძლებენ მოახდინონ თვითშეფასება.
11
მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს შეფასების რუბრიკის საშუალებით და აძლევს საშინაო დავალებას შეავსონ აქტივობის რვეულები თემასთან დაკავშირებით.(იხ.დანართი 1, 2)
შეფასება /საშინაო დავალების მიცემა
მთელი კლასი/ ინდივიდუალური
შეფასების რუბრიკა, აქტივობის რვეული ,სახელმძვანელო.
3 წთ
მოსწავლეები მიიღებენ მასწავლებლის უკუკავშირს, და ჩაინიშნავენ საშინაო დავალებას.

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
უცხ.დ.III.2.მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული მინიდიალოგების/ მონოლოგების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ამოიცნობს ნასწავლ სიტყვებს, გამოთქმებს, ენობრივ ფორმულებს და მათზე დაყრდნობით რეპლიკებსა და წინადადებებს აკავშირებს შესაბამის ილუსტრაციასთან.


უცხ.დ.III.5. მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ტექსტების გაშიფრვა-წაკითხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         გამართულად კითხულობს ნაცნობ წინადადებებს;



უცხ.დ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
უცხ.დ.III.13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           იწერს დავალებებს  და ასრულებს მათ;
·           ცდილობს, დაიცვას დროის ლიმიტი ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.

უცხ.დ.III.14. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

უცხ.დ.III.15. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან თანამშრომლობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ ოსწავლე:

·           მონაწილეობს ჯგუფურ სამუშაოებში.



შეფასება: განმავითარებელი  ( გასავლელი ბარათები, შეფასების რუბრიკა) განმსაზღვრელი

შეფასების რუბრიკა
გაკვეთილზე ჩართულობა
დანართი 1
10-9
8-7
6-5

შეუძლია ტექსტის თავიდან ბოლომდე დამოუკიდებლად წაკითხვა.  პასუხობს  ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს.
ავსებს თვითშეფასების მარტივ სქემებ. იცვს დროის ლიმიტყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.



ცდილობს ტექსტის თავიდან ბოლომდე დამოუკიდებლად წაკითხვას.  პასუხობს  ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს.
ავსებს თვითშეფასების მარტივ სქემებ. იცვს დროის ლიმიტყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.

არ შეუძლია: ტექსტის თავიდან ბოლომდე დამოუკიდებლად წაკითხვა.   ცდილობს უპასუხოს  ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს.
ავსებს თვითშეფასების მარტივ სქემებ. იცვს დროის ლიმიტყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.


დანართი 2
ზეპირმეტყველების შეფასების რუბრიკა
შეუძლია
კარგად
საშუალოდ
ჯერჯერობით
უჭირს
ინტერაქცია(კითხვა-
პასუხი)



ლექსიკური რუკების შევსება



განმავითარებელი კომენტარი



   



   
დანართი 3              
                                 სიტყვის გამომძიებელი
возникновение


წარმოშობა
Проникать


შეღწევა
Завоевать


დაპყრობა
Постепенно


თანდათან
Выписывать


გამოწერა
ремесленники


ხელოსანი
Крестьяне


გლეხები
соревнование


შეჯიბრება


დანართი 4
Где?
Куда?
         Откуда?











 დანართი 5                                                                              
Предложный падеж
Винительный падеж
Родительный падеж
            Где?
             Куда?
         Откуда?
            В Индии
           В Индию
         Из Индии

























დანართი 6
Но́на Тере́нтьевна Гаприндашви́ли (груз. ნონა გაფრინდაშვილი; род. 3 мая 1941, Зугдиди, Грузинская ССР)  советская и грузинская шахматистка, заслуженный мастер спорта (1964); пятая в истории шахмат чемпионка мира (1962—1978), первый международный гроссмейстер среди женщин (1976) и первая женщина, которой присвоено звание международного гроссмейстера среди мужчин (1978). Пятикратная чемпионка СССР. Председатель женской комиссии ФИДЕ (Международной шахматной федерации, 1980—1986). Первая обладательница приза «Шахматный Оскар» (1982). Президент Национального олимпийского комитета Грузии (1989—1996).
Ма́йя Григо́рьевна Чибурдани́дзе (род. 17 января 1961, Кутаиси, Грузинская ССР) — советская и грузинская шахматистка, 6-я чемпионка мира по шахматам с 1978 по 1991 год. Девятикратная победительница шахматных Олимпиад (пяти — в составе команды СССР и четырёх — в составе команды Грузии). Заслуженный мастер спорта СССР с 1978 года, а с 1984 года Гроссмейстер.
Нана Александрия родилась в 1949 году в Поти[2], по образованию журналистка. Участница двух матчей на первенство мира (1975 и 1981).
В 1963 году дебютировала в чемпионате СССР, трёхкратная чемпионка СССР (1966, 1968, 1969). Многократная победительница Всемирных олимпиад (19691980) в составе сборной СССР. В 19671990годах — участница соревнований на первенство мира. Дважды являлась участницей финальных матчей на первенство мира, но уступила: в 1975 году — Ноне Гаприндашвили (+3 =1 -8), а в 1981 году — Майе Чибурданидзе (+4 =8 -4, Чибурданидзе сохранила звание чемпионки мира). Победительница свыше 20 международных турниров. Тренером Наны Александрии был Вахтанг Карселадзе.
В Грузии проводятся шахматные турниры, победителям которых вручают Кубок имени Наны Александрия.
Нана Иоселиани (груз. ნანა იოსელიანი ; род. 12 февраля 1962, Тбилиси) — советская и грузинская шахматистка, гроссмейстер среди женщин, дважды претендентка на звание чемпионки мира. С 2003 года не участвует в международных соревнованиях.
Зураб Алексеевич Азмайпарашвили (груз. ზურაბ აზმაიფარაშვილი; род. 16 марта 1960, Тбилиси) — грузинский, ранее советский, шахматист, гроссмейстер (1988). Чемпион Европы (2003). Заслуженный тренер ФИДЕ (2004)[1].
Чемпион СССР среди юношей (1978). В составе команды СССР чемпион мира среди молодёжи (1983 и 1985).
Член символического клуба победителей чемпионов мира Михаила Чигорина с 8 апреля 1983 г.
В 2014 году избран президентом Европейского шахматного союза[2]. В июле 2017 года заявил, что будет баллотироваться в президенты ФИДЕ в 2018 году в Батуми, так как Кирсана Илюмжинова руководство ФИДЕ не поддержит из-за санкций, которые мешают работе организации[
Баадур Александрович Джобава (груз. ბაადურ ალექსანდრეს ძე ჯობავა; род. 26 ноября 1983, Гали)  грузинский шахматист, гроссмейстер (2001), двукратный чемпион Грузии (2003 и 2007). Участник 5 олимпиад (20002008), на XXXVI-й в Кальвии занял 1-е место в личном зачёте.
Детство провёл в автономной республики Абхазия, с шахматами 4-летнего Баадура познакомил отец. После начала грузино-абхазской войны семья переезжает в Харьков. Окончил Тбилисский университет.
Брат Беглар (1985) также играет в шахматы и имеет звание международного мастера.

Шахматист; Международный великий магистр (1993); SSR Sports Master (1982); Международный мастер (1989). Его первым тренером был Д. Чирадзе (Кутаиси); Финалист Чемпионата Грузии (1989); Всемирные командные шахматные олимпиады (1992, 1994, 1998, 2000) и европейские лидеры (1992, 1997). Был c. Каспаровский секвенсер в Мировой премьер-лиге (1990). На втором борту Всемирной шахматной олимпиады, бронзовой малой медалью (1996).

დანართი 7
თვითშეფასება
1.     რის შესახებ წაიკითხე დღეს? დახატე სურათი და დაწერე წინადადება

 



დღეს მე წავიკითხე ------------------------------------------------------------------------------

2.     როგორ შეაფასებ საკუთარ თავს ? შემოხაზე ერთ-ერთი და შემდეგ დაწერე წინადადება.


                                                            
             მომეწონა                                                       არ მომეწონა

მე -----------------------------------------  იმიტომ, რომ ---------------------------------





 [u1]

Comments

  1. გისურვებ წარმატებებს

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog